By Quantum

22 Σεπτεμβρίου: Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου

Η 22η Σεπτεμβρίου, έχει καθιερωθεί από το 2005, ύστερα από πρωτοβουλία της ΕΣΕΕ (Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου) ως η ημέρα Ελληνικού Εμπορίου. Στόχος της ημέρας αυτής είναι να αναδείξει την τεράστια σημασία του εμπορίου για την ελληνική οικονομία, αλλά και την σπουδαία του συμβολή στην ανάπτυξη και στην κοινωνική πρόοδο και ευημερία. 

Το εμπόριο από τα αρχαία χρόνια ως σήμερα να αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, αφού στον κλάδο δραστηριοποιούνται 236.000 επιχειρήσεις, οι οποίες απασχολούν 690.000 εργαζομένους, καλύπτοντας το 18% της συνολικής απασχόλησης στην οικονομία. 

Ωστόσο, το εμπόριο, όπως και η πλειονότητα των κλάδων της οικονομίας ήρθαν αντιμέτωποι με μία πολύ δύσκολη και πρωτόγνωρη κατάσταση, αυτή της πανδημίας του Covid-19. Τα περιοριστικά μέτρα που υιοθετήθηκαν για την αναχαίτιση του ιού είχαν ως απόρροια την υποχρεωτική αναστολή λειτουργίας  των καταστημάτων και το ‘’πάγωμα’’ της εμπορικής δραστηριότητας. 

Τα αποτελέσματα της έρευνας θερινών εκπτώσεων του 2021: «Μερική επιβεβαίωση των προσδοκιών». Οι πιέσεις συνεχίζονται, για τους περισσότερους αν και με μικρότερη ένταση», που διεξήχθη από το ΙΝ.ΕΜ.Υ – ΕΣΕΕ, δείχνουν παρόλα αυτά τη σχετική ομαλοποίηση της κατάστασης και τάση επιστροφής στην κανονικότητα: 

  • Το 34% των επιχειρήσεων κατέγραψε υψηλότερες πωλήσεις την περίοδο των θερινών εκπτώσεων σε σύγκριση με την αντίστοιχη του 2020 
  • Το 59% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι η  καλύτερη περίοδος αγοραστικής κίνησης κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων είναι ο μήνας Ιούλιος 
  • Το 52% δήλωσε ότι οι πωλήσεις ήταν χειρότερες από τις αναμενόμενες 
  • Το 53% δήλωσε ότι η επισκεψιμότητα στο κατάστημα κατά τις θερινές εκπτώσεις κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα 
  • Το 41% δήλωσε ότι το κόστος προσαρμογής της επιχείρησης στο νέο πλαίσιο λειτουργίας λόγω Covid-19 ήταν μέτριο.

Το εμπόριο, όπως έχει αποδειχθεί, πάντα επιβιώνει. Κατά την διάρκεια της πανδημίας αυξήθηκε θεαματικά ο ρυθμός ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, αφού οι καταναλωτές λόγω των μέτρων δεν είχαν την δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους με φυσική παρουσία. Οι online αγορές είναι η νέα τάση στο επιχειρείν επομένως ο ψηφιακός μετασχηματισμός των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι πλέον μονόδρομος για τη διακράτηση αλλά και την αύξηση του μεριδίου αγοράς.  

Πηγή: https://bit.ly/3kx3wTe

created by – Copyright 2024